podium - et diskusjonsforum

Velkommen til vårt diskusjonsforum på groove.no - vi håper dere vil trives!

Forummeny
.Profil   .Registrer   .Brukere   .Grupper   .Hjelp   .Søk    .Logg inn  

Beste konsert opplevelse?

[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> The Music
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Sokkestativ
erfaren

Ble Medlem: 28 Des 2005

Innlegg Tittel: Beste konsert opplevelse? Svar med Sitat

Veit ikke om det var en annen tråd om dette fant i hvert fall ingen..
Personlig vil jeg si Iron Maiden 21 november 2006 og Metallica 10 juli 2007.
Stemningene var på topp begge konsertene, og siden dette tross alt er mine favoritt band var det spesielt å se dem opptre for første gang.

Hva med dere?
23.08.07 21:27
Til Toppen
Sokkestativ Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Pål B
Web Dude

Ble Medlem: 19 Nov 2005

Innlegg Tittel: Svar med Sitat

Jeg er urimelig distre, men jeg har en følelse av at vi kjørt en runde på dette før? :-) Morsomt nok var det en annen som gikk over alle skaft ang. konserter i Feedback-spalten idag :-)
http://www.groove.no/html/review/87852654.html?showcomments=1#8269

For min egen del vil jeg framheve tre konserter som har gjort spesielt inntrykk:
- Min første store utekonsert, Kalvøyafestivalen, sånn cirka Jernalderen (20 år siden) , da Peter Gabriel var min store helt og besøkte Kalvøya på turneen etter albumet So (som fortsatt er en PERLE av ei skive!!)
- Jeg var i grunnen omtrent like fornøyd da Rainmakers et par år seinere spilte på samme scene - de spilte omtrent til det ikke var strøm igjen i anlegget. Fanastisk avskjed.
- De fleste unge herrer har åpenbart en U2-periode; jeg hadde min fra videregående og noen år framover, og da jeg endelig fikk med meg U2 på Valle Hovin, var det tidvis jævlig stort (hadde i mange år hatt en drøm om å gaule "Pride" sammen med et titalls tusen andre lykkelige fans, og fikk drømmen oppfylt der). Dessverre var U2 allerede et godt stykke på vei nedover bakke på dette tidspunktet, men dette ble vel et slags verdig farvel for oss. :-)

Sa jeg tre? Det blir fire: Suzanne Vega på The Bottom Line i New York. Et et forsøk på å redde en legendarisk konsertscene var det en serie konserter med "venner". Mellom låtene var det diverse anekdoter om hva som hadde skjedd på klubben gjenom årene (blant annet Lou Reeds ekteskapsproblemer foran/bak scenen), og det var noe aldri så lite magisk ved å sitte bare et par meter fra dama, der hun kjørte gjennom klassikerne, omtrent som om vi alle var invitert med hjem. Kall meg en blautfisk. :-)

Pokker heller, siden vi er i farta tar jeg med en til: Festspillkonsertene i Bergen, omtrent 95-96, Guarneri-kvartetten. Fire godt voksne herrer som har spilt sammen i omtrent 40 år, og det MERKES! De spilte et Dvorak-stykke jeg ikke aner hva heter, men som gikk gjennom marg og bein. Og for et SAMSPILL - det var rett og slett sublimt. Det finnes ikke andre ord.

Ikke særlig rock'n'roll denne lista, ser jeg, but there you have it. Read it and weep. :-)
24.08.07 09:36
Til Toppen
Pål B Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
teppetsomfaller
fersk

Ble Medlem: 24 Des 2007

Mine mest magiske konsertopplevelser:

Sigur Rós - Sentrum Scene 2006
Arcade Fire - Hove 2007
Emil Nikolaisen m/ venner som jammet på Skjærgårds festivalen sommeren 2006 kl. 4 om natta siste dagen.
Efterklang - Blå 31. oktober 2007
Coldplay - Oslo Spektrum 31. oktober 2006
Justice - Brixton Academy, London, desember 2007

Nå skal de sies at jeg skal se mine aller største superhelter Radiohead i Berlin og Sufjan Stevens i løpet av neste sommer. De vil trolig føye seg inn i lista.
23.01.08 19:26
Til Toppen
teppetsomfaller Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Gregor
fersk

Ble Medlem: 09 Jun 2008

http://rateyourmusic.com/list/svev/concerts
15.06.08 21:12
Til Toppen
Gregor Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
abraxas
fersk

Ble Medlem: 13 Jul 2008

Mine beste konsertopplevelser:

* Rainmakers på Rockefeller - må ha vært rundt 1993. På grunn av at dette var den første ordentlige rockekonserten jeg var på (endelig 18!), og den sinnssyke energien de hadde på scena. *savner dem, jeg*.

* Richard Thompson, Rockefeller, 2001. På grunn av den ekstremt gode kommunikasjonen han hadde med publikum, og fordi han er verdens morsomste, depressive mann.

* R.E.M., Oslo Spektrum, 1994. Fordi de er R.E.M., vel Very Happy

Og selvfølgelig:

*Bruce Springsteen, Valle Hovin, 7/7-08. Ble som nyfrelst på Springsteen igjen!
13.07.08 19:20
Til Toppen
abraxas Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Øyvind Rones
groove-skribent

Ble Medlem: 06 Des 2005

Det føles rart å si det, men min største konsertopplevelse var for under to uker siden da My Bloody Valentine gjestet Glasgow. Billetten hadde vært i boks siden 16. november og forventningene var skyhøye, men så snart I Only Said starta det hele var det snakk om ståpels på aller høyeste nivå helt til det var over. 22 minutter med You Made Me Realise, en lydvegg fra en annen verden, sendte oss opp i skyene. Brutalt høyt var det også, men så kunne det ikke vært på noe annet vis heller. Og i det hele tatt en solid gjennomgang av mesteparten av både Loveless og Isn't Anything gjorde at gigen var intet mindre enn helt perfekt.

Jeg er fortsatt litt i ørska faktisk.
14.07.08 18:25
Til Toppen
Øyvind Rones Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
ODDWRK
fersk

Ble Medlem: 11 Des 2005

Dette skal du få igjen for Petter spilte en knakende fin konsert i Glassbaren på Neuf 15/3-05. Når skal noen ta seg sammen og arrangere Dyrenes Dag igjen?

Dette skal du få igjen for Petter
Dyrenes Dag
14.07.08 23:32
Til Toppen
ODDWRK Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Totoro
erfaren

Ble Medlem: 20 Jan 2006

Litt for Dyrene - Litt for Deg (/Dag)

En fantastisk prosjekt som dessverre led en litt prematur død. Men Harald Eia var positiv da!
15.07.08 09:55
Til Toppen
Totoro Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
teppetsomfaller
fersk

Ble Medlem: 24 Des 2007

Jeg så Radiohead i Berlin for noen uker siden.
Beste konsertopplevelse noen sinne.
17.07.08 13:03
Til Toppen
teppetsomfaller Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Sokkestativ
erfaren

Ble Medlem: 28 Des 2005

Må fortelle om en ny flott herlig fantastisk konsert opplevelse! Tok turen til bergen for å se Metallica onsdag 16 juli 2008. Tirsdagen møter jeg på selveste James Hetfield (Vokalist og gitarist) på gaten. Og det stopper ikke der, en uke i forveien hadde jeg vunnet såkalte meet and greet pass. det vil si at jeg skulle møte hele bandet før konserten. Det var helt fantastisk!

Skikkelig jordnære og ålreite folk og Lars (trommis) var kjempemorsom å prate med, snakket litt dansk og greier. Konserten etter var dritkul med masse rå låter! Og vi hadde stått i kø fra tidlig om morgenen i pøseregn og det var litt av en opplevelse det og. Herlig dag, med herlige fans, låter og møte med heltene mine!
20.07.08 17:17
Til Toppen
Sokkestativ Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> The Music
Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer
Du kan ikke svare på temaer
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg