Hiphop-fest i Oslo

På lørdag entrer Method Man og Redman Sentrum Scene, for å fylle konserthuset med flow og show.

Ikke før Ghostface Killah har forlatt hovedstaden, så entrer to andre Wu-Tang-relaterte Sentrum Scene. Denne gangen er det snakk om How High-duoen Redman og Method Man som er kjent for sine elleville krumspring på scenen, men som ofte påstås å være bedre live enn på plate.

Dette får Oslo-publikummet anledning til å oppleve førstkommende lørdag, når radarparet kommer for å promotere sitt nye album Blackout 2, hvor blant annet den fremadstormende norske produsenten Nasty Kutt bidrar med sporet City Lights, hvor også Bun B er gjest.

Duoen som har vært venner siden barndommen har gitt ut tre studioalbum sammen, ved siden av en rekke soloalbum og deltakelse på Wu-Tang platene. Oppfølgeren til Blackout har fått blandete kritikker her til lands, hvor de blant annet har blitt beskyldt for å være kreativt stillestående.

Om dette er tilfelle er det bare du som kan bedømme, for akkurat som film er best på kino, er også liveopplevelsen ofte større enn studioutgaven hjemme i stua.

Konserten avholdes imorgen, lørdag 6. juni på Sentrum Scene. Aldersgrense er 18 år i hovedsalen og fri alder på galleriet. Support er Lars Vaular.

Bilder er hentet fra Wikimedia Commons og Redman sin MySpace-side.



comments powered by Disqus

 

Artikler, nyheter


Pink Floyd: 1967-1977

Denne artikkelen er en kort gjennomgang av Pink Floyds mest sentrale verker perioden 1967-1977, deres viktigste periode.

Groovissimo


Fra Lippo Lippi - In Silence And Small Mercies - The Early Years

(Rune Arkiv)

To nedstøvede kulturskatter til glede for musikkhistorisk interesserte, eller nytere av goth og post-punk.

Flere:

The Lionheart Brothers - Dizzy Kiss
Portishead - Third