Silver
The Squareheads
New Bomb Turks

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)

Rock hard in Halden

Det er ingenting ved dette bandet som er forbanna seriøst, så da må de vel referere til omverden.

Dette låter som ekte Halden-rock. Tidligere har band som Basement Brats, Squareheads og Camaros spilt beinhard rock'n'roll med hell. Hver av dem med særpreg, men uten å bli spesielt rike av det. The Royal Porn Celebrities høres nesten ut som en krysning mellom de nevnte banda. Bandet plasserer seg også trygt midt i de siste åras punk'n'roll-tradisjon. Det låter skittent og har den rette punk-attituden. De kan minne noe om amerikanske New Bomb Turks, men virker betydelig mindre intense.

Too Damn Serious er en tøff debut-EP. Bandet har mye å gå på når det gjelder låtskriving, men tar igjen noe på innstilling. De bør nok også ta tak i det faktum at de per dags dato ikke skiller seg nevneverdig fra 20-30 andre norske band i samme stil. Til tross for det proffe og smakfulle omslaget er innholdet litt for rufsete og demoprega. Mulig bandet vil ha det sånn, men litt mer tid i studio neste gang vil kunne løfte materialet noe.

The Royal Porn Celebrities har oversikt over alt god punk rock skal inneholde. Nå er det opp til dem selv å finne ut hvor alle bitene passer best. De er et stykke på vei, og bør jobbe hardt for å overbevise ved neste korsvei. Disse fem låtene er gjort unna på et kvarter og gir en ganske godt førsteinntrykk. Band på dette nivået har i blant mye å by på live dersom energien og kjemien henger sammen. Stemmer det med denne gjengen, følger jeg spent med videre.