Sebadoh
Guided By Voices
The Replacements

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)

Give me moore Dudley!

Den kjemiske undergrunnen har hatt besøk av tre unge og sinte irer, resultatet ble 14 styggpene sanger.

The Dudley Corporation er en trio fra Dublin som spiller reinspikka indierock basert på det velkjente power-trio formatet. Etter noen splitsingler fant de i juni 2001 veien til Chem 19, studioet etablert av det lille selskapet Chemical Underground (Arab Strap, Mogwai), sammen med blant andre Alan Barr (assosiert med The Delgados) og tekniker Andy Miller.

Gruppa presenterer sin ensomme verden på 14 spor i løpet av 37 minutter, et håndslag til foreningen for effektiv og kontant framføring av rock. Trioen løfter aldri blikket høyere enn sine egne tær, slik at damene går lei og drar hjem, og gutta spiller rock og drømmer om den store kjærligheten alene mens de synger "Doh rah mi assholes" (Score) og trener rockemusklene. The Dudley Corporation KAN virkelig dra i gang et sonisk helvete, de kan buldre over av energi i elegant synkroniserte start-og-stopp-øvelser for tre. De kan også innesluttet betro deg sine seksuelle fantasier: "You dance inside her and you wake up in sweat, But she's never there when you open your eyes" (Stutter).

Vi har hørt det på samme måte før fra mange andre noenogtjueåringer som slutter å treffe folk, bor i øvingslokalet sammen med bandet og tre kasser øl. Gitarist og sanger Dudley Colley har et visst dynamisk spekter og kan være ganske tragisk-sympatisk når han surmuler "You'll chase me out of your wedding, you'll chase me out of your birthdays". Ikke stort annet å gjøre enn å ta ei fyllekule på vei hjem og skrive en sang om det dagen derpå. Derfor dasser sporene slapt avgårde lenge for så å eksplodere i sinne. Dette er halvslapt og samtidig halv-intellektuelt, mye på samme måte som musikken til Arab Strap og Mogwai.

The Lonely World of the Dudley Corporation er speilbilder av en grim og blek tilværelse som ikke er uten appell. Det er ikke til å komme forbi at mange av sporene har kroker som fester seg i den tonale delen av hjernebarken. Quick med sin cello, pene sang og akustiske gitar er til og med vakker. Sier du det til gutta i bandet rødmer de smildende mens de fortsetter å se ned i bakken. Ikke noe å være flaue over karer, dere har laget en aktverdig og rocka debutplate!

Father John Misty - I Love You, Honeybear

(Bella Union)

Uvanlige kjærleikssongar i eit faderlig sterkt folkpopmelodisk famntak.