cover

Armageddon, Mon Amour

Hearse

CD (2004) - Candlelight / Tuba

Kjøp fra: CDON | iTunes | Amazon MP3

Genre:
Rock

Stiler:
Heavy metal / Death metal

Spor:
Mountain Of The Solar Eclipse
Turncoat
Corps Of Waste
In Love And War
Ticket To Devastation
Tools
Cambodia
Sodi
Play Without Rules
Determination
Armageddon, Mon Amour

Referanser:
Arch Enemy
Entombed

Vis flere data

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)


Dødsmelodi

Tre bitre svensker sitter i øvingslokalet og gleder seg til dommedag.

Svenske Hearse er en trio startet av Arch Enemys tidligere vokalist Johan Liiva. Han har med seg trommis Max Thornell og gitarist Mattias Ljung i Hearse. Bandet spiller ond heavy metal, full av tunge riff og brølende vokal. Tempoet er høyt og aggresjonen like så. Hearse spiller sin dødsmetal med stor tyngde og fengende innslag.

Gitarist Mattias Ljung riffer og drar i strengene med voldsom kraft. Han beveger seg mellom death metal og elementer man kjenner godt fra mer tradisjonell heavy metal. Trioens muskuløse musikk låter forbanna, bitter og hatsk. Derfor er det overraskende at de har valgt å covre Kim Wylde sin Cambodia. Det skal sies at den fungerer kun halvgodt i sammenhengen. Den var sikkert morsom å spille inn, men bryter med resten, da man får følelsen av at dette er gjort delvis på kødd.

Armageddon, Mon Amour er ei intens skive. Skiva gir ingen rom for avslapping og pauser. Samtidig er den dessverre ikke like spennende hele veien igjennom. Når man har kommet halvveis, føler man til en viss grad at bandet begynner å gå på tomgang. Verken melodier eller tekster er blant de mest spennende i bransjen, men det er likevel store sjanser for å bli revet med i låter som In Love And War, Mountain Of The Solar Eclipse og Turncoat. Skiva har også to korte instrumentaler, Ticket To Devastation og Sodi. Den første er doompreget, mens den andre er akustisk. Disse fungerer imidlertid mest som mellomspill.

Hearse har gitt ut ei kraftig metal-skive, som dessverre ikke er like interessant hele veien. De viser fram sin tyngde og sine evner, men sliter å komme seg opp av undergrunnen. De er ikke sære nok for de med spesielle interesser, og ikke melodiøse nok for å selge til massene.

Artikler, nyheter


Pink Floyd: 1967-1977

Denne artikkelen er en kort gjennomgang av Pink Floyds mest sentrale verker perioden 1967-1977, deres viktigste periode.

Groovissimo


Samara Lubelski - The Fleeting Skies

(The Social Registry)

En makeløs ode til naturen, som bergtar og forvirrer.

Flere:

Diverse artister - If I Make It Through Christmas
When - Trippy Happy