The Mighty Mighty Bosstones
Rancid
Monster

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)

Takk for oss

No Torso har kastet inn håndkleet, men musikken lever videre.

Bærumsbandet No Torso eksisterer ikke lenger. Etter bandets turne i USA tidligere i 2009 sa tre av bandmedlemmene stopp, og kort tid etter ga de andre opp også. Ingen dramatikk i det hele tatt - og godt er det. Derfor skulle EPen Ready Already bli det siste som bandet ga ut. Totalt seks gla'ska/punkrocklåter som viste at bandet hadde mange kvaliteter. Før denne utgivelsen har back-katalogen bestått av en EP fra 2004 og fullengder fra 2006, der sistnevnte fikk gode anmeldelser. I tillegg hadde selskapet både gledet folk i inn- og utland med gode konsertopplevelser.

Inspirasjonskildene er lett hørbare og er hentet fra ska-sjangeren som var populær på 90-tallet. Tenk på band som The Mighty Mighy Bosstones og Rancid så vet du hva jeg snakker om. Med de seks låtene på Ready Already fortsatte bandet med sin spilleglede og entusiasme. Åpningen On My Way er utrolig radiovennlig og kunne gjerne ha vært en P4-hit. Det er melodisk og med en slik låt på stranda eller sittende i bilen på vei til kontinentet - ja, da blir sommeren fin, den. Eneren er likevel Suffering in Stereo som hadde fortjent å ha vært en sommerhit. Den sprudler med sin blåsere og sitt tempo. Ready Already er jevnt god over det hele, med en blanding av ska og pop-punk.

Rent historisk så blander ikke No Torso seg blant de største, men de har flotte utgivelser bak seg og bør være stolte av det. Da er det håpe at restene på en eller annen måte samler seg enten alene eller som en liten gruppe, og fortsatt kan glede folket der ute.

Genesis 1969-1977

En kort gjennomgang av Genesis sine mest sentrale plater i perioden 1969-1977, av Geir Levi Nilsen

Giant Sand - proVISIONS