Silence the Foe
Hot Snakes

Like a Thief in the Night - Infidels Forever (2005)

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)

God I Hate Rock'n'Roll

Imponerende energipakket debut fra disse fire gutta fra Follo.

Infidels åpner sin debut-EP med disse ordene, "God I hate Rock'n'Roll". Helt klart et ironisk utsagn hvis man fortsetter å høre på skiva. Infidels består av fire gutter fra Follo, fire gutter som har utviklet en bra sans for catchy popmelodier utkledd som rock, nesten litt på grensa til å røre borti hardcore-land.

Infidels befinner seg på Mas-Kina Recordings, en relativt nyoppstartet label som nesten fremstår som Norges svar på Deep Elm fra USA. I mye mindre målestokk, selvfølgelig, da Mas-Kina ikke har mange band i stallen sin, men de som er der har allerede levert nok materiale og opparbeidet seg et liverykte bra nok til at de kan kalles undergrunnshelter innen norsk indierock, med navn som Rumble In Rhodos og nettopp Infidels.

Og det er ikke nybegynnere vi snakker om i Infidels heller, et par av dem har bakgrunn i The Unmist, og en trommis som tidligere holdt til i norsk-på-norsk bandet Dosertanker. Og inspirasjonsmessig er det ikke usannsynlig at bandet har vært borti en god del godsaker, for eksempel Hot Snakes og And You Will Know Us By the Trail of Dead. Dette er noe av det som gjør at Infidels helt klart står frem som et av bandene som kan klare å dra denne delen av den norske indierockscenen opp på det nivået der den hører hjemme. Det er jeg også ganske overbevist om at de har potensiale til å klare også.

Selv om låtene på denne EPen ikke kommer helt opp mot blodcatchy Blood For the Muse fra deres 7'' med Rumble In Rhodos, er det sannelig ikke langt unna på In This Life Or the Next og åpningslåta Eye Carousel. Dette lagt sammen med innsatsen sammen med Rumble In Rhodos tidligere, fører til at Infidels fremstår som et svært lovende band som vi garantert ikke har hørt det siste av. I perioder en litt skrantende EP vi sitter med her, men det kan også høres at med små justeringer til neste gang kan dette bli meget bra!

Death By Unga Bunga - Juvenile Jungle

(Spoon Train Audio)

Pur unge gutter fra Moss viser obskure veier tilbake til 60-tallets garagerock.