Turboneger
Satyricon
Ralph Myerz & The Jack Herren Band

(5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7)

Barndommens luftgitarsprell på nytt

Darkness will fall on the city, it seems to follow you too.

Når en gjeng av Norges tøffeste menn samles, blir venner med bassisten fra et av favorittbanda dine fra tenåra, og spiller inn en av Kiss-favorittene dine, kan det ikke gå galt. I anledning den nye heavy metal-samleren som kommer på nyåret, har fire nordmenn og en amerikaner spilt inn en cover av Black Diamond. Innspillingen viser både enorm respekt for låtskriver Paul Stanley og de beste sidene til gutter som Torgny Amdam og Knut Schreiner. Disse to sistnevnte føler seg kanskje mest hjemme i dette harde rockelandskapet, men det er neppe ukjent for Sigurd Wongraven heller. Tarjei Strøm har lenge flørtet med rockeklisjeer i elektonikatrioen Ralph Myerz & The Jack Herren Band, mens Billy Gould har spilt i Brujeria og ikke minst Faith No More. Mannen ble flydd over kun for denne innspillingen.

På CDen får man i tillegg en ganske lik videomix og selve musikkvideoen. Kanskje ikke allverden for pengene, men absolutt underholdende.

Låta har ikke blitt oppdatert nevneverdig, men fått en passende klype friskhet og trøkk. Det har blitt en morsom og solid coverversjon, som neppe rokker ved synet ditt på Paul Stanley, Ace Frehley, Peter Criss, Gene Simmons eller Torgny Amdam. Den kan likevel være det lille ekstra som får deg til å grave etter Kiss-skivene dine igjen, dersom du ha gjemt dem innerst i hjørnet. Sjøl har jeg tenkt ut en ny luftgitar.

Thomas
2003-12-28Julesprell

Fikk denne singelen til jul fra en Østfolding jeg kjenner. Artig sak. Det fulgte dessuten med en staselig luftgitar av ukjent merke. Den manglet desverre en streng, men det er ikke så nøye, det er jo bare en luftgitar. Den passende klypen med friskhet og trøkk var vedlagt i egen konvolutt. Etter en smule montering satt det som et skudd.

k.m
2004-01-02Satyr

Viser nok en gang Sigurds gode nese for musikk.
Moonfog!!

Richard
2004-03-30Värdelöst

Om man nu gör en cover, varför göra den EXAKT som originalet? Samma arrangemang, samma allt. Till och med "Hit it!" i början - pinsamt! Det här är bara att klämma pengar ur folk trots att man inte har något eget att bidra med.

Remi S. Langseth
2004-03-30Bra inngangsportal

Black Diamond Brigade er ikke et band som er ute etter å tjene penger og gjøre karriere på å lage en Kiss-cover. Det er ikke, og har aldri vært intensjonen å gjøre noe mer enn én låt utav dette. Denne versjonen er ikke ment som noe annet enn en hyllest til Kiss, og jeg synes den fungerer som en flott inngangsportal for potensielt nye Kiss-fans. Originalen er noe saktere, og denne versjonen har mer apell til dagens singel-kjøpende publikum. Du skal heller være glad for at Kiss sannsynligvis har fått seg et par nye fans, Richard!

ehhhhhhhh
2004-04-01Fet versjon

Selv om den er meget lik orginalen så må jeg si at rockefoten virkelig begynner å gå hver gang jeg hører denne. Knut og Sigurd høres ut som om de ikke har gjort anna enn å spille sammen og Tarjei løfter låta fra opp med energisk spell.

Kul video også ;-)

Kristian
2004-04-16Skuffet

Dette her var et skikkelig bra markedstriks. Jeg har gått og sett på coveret til Black Diamond samleplaten lenge nå og ventet på at prisen skulle bli satt ned... Så fikk jeg den da endelig til 159 kroner! Men jeg har hele tiden gått rundt og trodd at videoen som har rullet og gått på TV bare var en smakebit fra en skikkelig 80-talls heavy metall coverplate! Jeg ble lurt! Tenk om de ihvertfall kunne gjort én låt til ? Bare én? Heretter skal jeg aldri mer kjøpe plater før jeg har hørt gjennom dem. Aldri! :( (Men for all del! Musikken er jo strålende. Det er bare det at jeg har alle platene i hyllen fra før... Untatt Accept da.

Gerhard Rahn
2004-11-21Looking for CDS Black Diamond Brigade

we are a mailorder in germany and looking for some CDs from