cover

Time Warp Compilation 3

Adam Beyer

CD (2002) - Gema / Playground

Kjøp fra: CDON | iTunes | Amazon MP3

Genre:
Elektronisk

Stiler:
Techno

Spor:
Taking Out the Garbage
Jumping Off
Velocity
Fantasy Girl
Can't Stop V2.0
Maru pt.1 ltd
Prowler
Open Source
Rippin & Dippin pt.2
The Basics
Ground Zero
Ozonic
Eurostar, Sven Väth rmx
Enter the Dragon
Bodyguard
Weather
Kushido
Asymmetric 01
Acid come
Krekc
Biggest 10'' i've ever seen
08
Shockabuku vol.2
Remanipulated
Signal 9
After hours
Geylang
Stuntman
From Above

Referanser:
Cari Lekebusch
Surgeon
Steve Stoll
Jeff Mills
Richie Hawtin
Planetary Assault Systems

Vis flere data

(5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7)


74 minutters knallhard spurt.

Heftig og styggfin techno i en hesblesende miks fra svensk technohelt.

Svensken Adam Beyer har et solid merkenavn innen den hardere delen av technoverden. I tillegg til å drive sine plateselskap Drumcode og Code Red, er han en høyt verdsatt techno-produsent og dj. På denne mikseplaten, som er tyske Time Warps tredje i rekken, kjører han en faretruende hard økt som trolig skremmer flere enn den gleder.

Er man imidlertid tilbøyelig til å sette pris på et konstant og øredøvende "mas" av steinhard oppjaget techno, er platen en aldri så liten perle. Allerede fra første kutt skjønner man hvor det bærer hen. Landsmann og kollega Cari Lekebusch får æren av å åpne ballet med sin ampre Taking Out the Garbage, og tonen er dermed satt for en industriell og hissig kosestund. Svenskene er godt representert, med flere spor fra både Beyer selv, nevnte Cari Lekebusch, Thomas Krome og Henrik B. Andre bidragsytere som også er verdt å merke seg er Steve Stoll, Surgeon, Speedy J og Planetary Assault Systems (Luke Slater). Allikevel er det en av Beyers egne låter som stikker seg frem som en av platas absolutte høydepunkter: Rippin & Dippin er et monster av en bass-basert technolåt, med drivende gode og jagende rytmer. Toppen av kransekaka og kongen på haugen er allikevel Coming Soon, med sin vanvittige Ozonic.

Med 29 låter på en cd sier det seg selv at miksingen må være relativt tett og hektisk, og Adam Beyer manøvrerer seg gjennom utvalget på mesterlig manér. De som er så heldige å være i besittelse av Richie Hawtins dundermix Decks, FX and a 909, vil kjenne igjen den samme intensiteten der som i Beyers sett. Men der Hawtin eksperimenterte mer ved å inkorporere andre lydkutt og sjangre, holder Beyer seg strengt til programmet, og programmet i dag sier hard, rytmisk og tribal techno.

Ikke noe for sarte ører, med andre ord, men spiller du dette høyt nok smiler selv de døve. En fantastisk kanonade av maskinell magi.

comments powered by Disqus

 

Artikler, nyheter


Pink Floyd: 1967-1977

Denne artikkelen er en kort gjennomgang av Pink Floyds mest sentrale verker perioden 1967-1977, deres viktigste periode.

Groovissimo


North Mississippi Allstars - 51 Phantom

(Tone-Cool / WEA)

NMA etterlater de fleste andre redneckband med kjeften full av støv.

Flere:

Sade - Lovers Live
The Shins - Chutes Too Narrow