I Found Someone

King Midas
Happy Mondays

(3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7)

Prins Midas

Fisketur er ikke så gøy når fiskene er så små at man bare må kaste de uti igjen. Heldigvis får vi et par rugger...

Edvard Bredok og Pål Henrik Lillevold er guttene bak bandet La Mascara Snake. Begge er vel forholdsvis ukjente for de fleste, men de har lenge vært aktive i bransjen. Nå sammen, altså, i La Mascara Snake. Et spesielt navn på et spesielt band, som har gitt ut en noe spesiell plate.

Det første som møter oss på denne plata er den noe plagsomme Will you Be Mine?, med et komp som kan minne om en låt fra et hvilket som helst danseband. På neste låt er La Mascara Snake mer inne på noe. The Dancefloor er veldig monoton, men har denne "überkule" kvaliteten over seg. En lignende kvalitet som blant andre King Midas behersker usedvanlig bra. Det rører seg ikke mye fram til den farlig catchy Let's Dance (She Says). Her snakker vi 80-tall og groove i vill harmoni. Også The Female Bullfighter er en kul låt, i all sin enkelhet. Men etter det kommer det to ting jeg ikke forstår. Milos Ballad og Art Romance. Det eneste de tilfører denne plata er et snev av schizofreni. Avslutterne If You og I Found Someone blir aldri mer enn helt greie, de heller, noe som også blir en passende beskrivelse av hele plata.

La Mascara Snake... Goes Fishing er uten tvil en noe spesiell plate, der høydepunktene virkelig fremstår som høydepunkter, og nedturene virkelig fremstår som nedturer. Plata inneholder noen krumspring den veldig gjerne skulle vært foruten. Vi hører alt fra 80-talls inspirert popmusikk til instrumentale under-huden ballader. Variasjon er viktig, men det er en fordel om det har en sammenheng og gir en følelse av helhet. Jeg får ikke denne følelsen når jeg hører denne plata. La Mascara Snake fremstår likevel som et spennende band, som jeg tror kan bedre enn dette. Av ti låter her er det for få som gir meg noe til at jeg kan tillate meg å like den. Jeg kan gi en forsiktig anbefaling, men henvise til det som måtte komme i framtiden. Om ikke La Mascara Snake er på bærtur, så kan man vel i alle fall si at de er på fisketur. Og personlig syns jeg at å dra på fisketur er mye bedre enn å dra på bærtur, så det er ikke så ille som det høres ut som!