Dance / Two-step / UK garage / Trance

Small Party Everyday (Radio Edit)
Small Party Everyday (Fabbo Remix)

(2 / 7) (2 / 7) (2 / 7) (2 / 7) (2 / 7) (2 / 7) (2 / 7)

Multirecycled

Dancepop à la two-step med en 1/2 Multicyde og en 1/4 Cape. Aldersgrense 14 år (og nedover).

En gang da jeg var ung og gikk på skole lærte jeg at to minus kan skape en pluss. Resirkulatorene i Multicyde og tv-konstruksjonen Cape er for meg to minus i en verden der radioen sjelden tyter ut noe vettugt å lytte til. Så dette kunne jo ligge an til en pluss? Halvparten av Multicyde (Larry Lavish) og en fjerdepart av Cape (Hanne-Karine Sørby) utgjør Popetso, som slipper sin første singel. Og en fest hver dag er jo en positiv innstilling selv for en dancepop-låt.

Larry Lavish er visstnok mannen bak det hele, kjent fra Multicydes to album, Multicydal (1998) og Multiplicity (2001). Fulle av fengende samples fra diverse moderne eller historisk norsk musikk har de solgt en del plater, ligget på en del lister, og enervert en god del radiolyttere med direkte landeplager. Popetso ligger ikke langt unna Multicyde i stilen. Larry brysker seg i bakgrunnen med noen raffe kommentarer, mens Hanne-Karine Sørby akker og oier seg over at festen er i gang. Small Party Everyday er litt mer kantete i stilen enn tidligere Multicyde-produkter, da den bikker litt over i two-step/Uk Garage. Akkurat det er vel det mest spennende jeg klarer å si om singelen. Trance-light remiksen som spor nummer to virker å være laget med formelen "ta vekk gitarlinja i låten og legg til litt synth, så går det likar". Uinteressant, glatt og kun delvis fengende. Festen var nok over før den begynte.