Deftones
Sick Of It All
Caliban

(3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7)

Hissig

Hvem kunne vite at det var så frustrerende og smertefullt å vokse opp i Orange County.

Scars of Tomorrow er fem usedvanlig sinte menn fra Orange County, California. Deres tredje langspiller, Rope Tied to the Trigger, er en samling blodige og hatske låter i landskapet mellom metal og hardcore. Bandet viser ingen nåde og biter skikkelig fra seg. Dette er virkelig hissig musikk. Scars of Tomorrow farer over trommehinnene dine som et rivjern.

Til tross for bandets forsøk på å kombinere elementer fra ulike typer aggressiv musikk blir ikke resultatet mer enn middels interessant. Store deler av tida låter det som en ekstra mørk og kraftfull utgave av hva en del nu metal-utøvere allerede har klart å selge til massene. Rope Tied to the Trigger er nemlig hakket for masete til å være i nærheten av noe publikumsfrieri.

Vokalist Mike Milford er mer slitsom enn tøff. Gitaristene hiver seg ut i vill galskap, men kommer ikke opp med noe nytt eller spesielt interessant. Bandet klarer ikke å bygge opp noen skikkelig spenning i musikken sin. Det blir mest en masse hard riffing, med hint til hardcore. Med andre ord inneholder denne CDen veldig mye av de samme ideene om igjen og om igjen. Deres kraftanstrengelser for å låte som noe annet en rett-fram-rock ender noen ganger i ingenmannsland.

Scars of Tomorrow klarer ikke å utnytte noen sider av røttene sine til noen klar fordel. De er ikke reindyrka nok som hardcoreband, ikke kommerse nok som nu metal-band, og for sære for den jevne metalhead. Det største problemet er likevel at skiva mangler variasjon og gode ideer. Verken låter eller sound holder helt i en stadig voksende krattskog av amerikansk aggrorock.

The Machines - Stereotypes

(C+C)

Velkommen til en malstrøm av bevisst og ubevisst arrangerte tilfeldigheter hvor ingen er trygge og alle er fritt vilt.